tirsdag 2. november 2010

Min kosekrok



NIB har konkurranse på sin hjemmeside den 1.i hver måned. Konkurransen går til den 7.november. Denne måneden var temaet STUE. Og jeg tenkte dette kunne være en fin anledning til å vise frem min kosekrok.
For det første er det en fin måte å dele kreativitet på og så er det jo ekstra gøy når man kan være så heldig å vinne noe også. Denne gang var det et års abonnement på Rom 123 som var hovedpremien!!!hvem har vell ikke lyst på det:) Uansett om man vinner eller ikke håper jeg at det kan være et kreativt og inspirerende innlegg for dere:)

Ps: Du behøver ikke være medlem for å være med...så heng på:)Trykk HER for å lese mer om konkuransen.



Jeg vil benytte anledningen til å vise stuas favoritt kosekrok. Dette er plassen jeg setter meg ned for å lese, nyte en kopp te og  bla etter inspirasjon fra ulike interiørblad. Dette er også plassen dem fleste som kommer på besøk slår seg ned og blir...:)

 Kosekroken er en kreasjon gamle madrasser, med en bordplate som ryggstøtte. På veggen har jeg dekorert med ulike rammer jeg har funnet på loppis, noen kvister fra skogen, og våres bryllupsbilder.


Ved siden av har jeg en gammel eple-kasse som bord, med bestefars gamle koffert på. Stubben er en kjærlighetserklæring fra min mann, den bar han med seg flere timer gjennom skog og mark for å vise kjærlighet til sin prinsesse..hehe. Den passer perfekt til å sette tekoppen på:)...også er den selvfølgelig dekorativ.

Som du ser er det en god miks av natur, gammelt og nytt som er temaet her hjemme hos oss.

 

Dette er en plass jeg kan sette meg ned, la skuldrene synke, og bare nyte.

Håper dette kan være til inspirasjon for deg som ønsker å lage en kosekrok, men ikke har så mye penger å rutte med. Man behøver heldigvis ikke så mye penger for å være kreativ med det man allerede har:) 
  Tips:
  • en stabel gamle madrasser
  • pledd i ønsket farge
  • velg et tema som går igjen. I mitt tilfelle natur.
  • tenk at den skal se innbydende ut..og være god og sitte i.
  • lag kunst på veggen ved å sette sammen ulike bilder, rammer osv.
  • hent deg en kopp te, en god bok eller et interiørblad
  • tenn lys i lykter
  • nyt
Og *vips* du har en liten kosekrok:)


       *Klemmer*
           eldrid

16 kommentarer:

  1. Så utrolig fint. Flink er du!
    Jeg er selv med i utfordringen denne mnd.... Du kan jo ta en titt hos meg hvis du vil
    http://praerien.blogspot.com/2010/11/ny-maned-med-ny-utfordring.html

    Lykke til!

    Hilsen Alexandra på Prærien :)

    SvarSlett
  2. SUPERNICE! Likte det kjempegodt!!!
    lykke til!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  3. WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!For en fin blogg..Herlig stil..Ja lekkert alt sammen!!!Får ikke lagt meg som følger med denne datamaskinen, men minn meg på det om jeg ikke har gjort det innen en uke eller noe..Vi har tre datamaskiner..(Heldigvis) Nå skal jeg snoke mer her..Hoho::)

    Klemmer

    SvarSlett
  4. Vanvittig lekker kosekrok! Kult satt sammen, naturlig og avslappet! Tror jeg hadde slengt meg ned der om jeg kom på besøk også:)
    Klem Ellen

    SvarSlett
  5. så herlige dere er, takk for alle koselige kommentarer. :)
    klemmer
    eldrid

    SvarSlett
  6. Åååå, så herlig!!!
    Dette likte jeg! :)
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  7. wow! tror dette er favoritten min så langt! koseli og røft på samme tid!

    SvarSlett
  8. takk for kommentar! så kult du har det! like den natur- inspirerte stilen din:)

    SvarSlett
  9. så utrolig fint du har det!! Natur er definitivt min favoritt i innredning om dagen også. Den sofakroken kunne jeg lett spandert en del timer i:)

    SvarSlett
  10. hva heter fargen du har brukt på veggen?
    er det wet sand fra flügger?

    SvarSlett
  11. Förlåt att jag svär nu men så JÄKLA fint!!
    Vilken hörna!
    Ser både snyggt och mysigt ut.

    Kram Hannis

    SvarSlett
  12. Veldig kuult! Dette må vel være tingen. Masse tre og naturmaterialer. Og horn. Dessuten liker jeg at det er LURT. Som en haug med madrasser du samtidig får oppbevart ;O)

    Lykke til hos Nib.
    Hilsen Liv

    SvarSlett
  13. oj oj oj.. jeg tror vi har en vinner:) så fint!

    SvarSlett
  14. Kjempefint bidrag! Originalt og kult! Inspirerende!!:)
    Lykke til!

    Stikk gjerne innom meg for å se mitt bidrag!;)

    Klemmer, Janni
    Duse Pasteller

    SvarSlett