søndag 17. oktober 2010

Søndagfrokost er noe for seg selv....

Lag høst kos på terrassen:
  • Norske pannekaker
  • Ta ut dine lykter
  • saueskinn
  • Røft serveringsbrett
  • blandet bestikk
  • et teppe du kan pakke deg inn i.
  • noen du er glad i
  • nyt naturen og hent inspirasjon.


Mitt besøk er fortsatt her, og vi har hatt noen fantastiske dager sammen, med god mat, gode samtaler, og praten har gått i ett ut i de sene natte timer... Det er på sånne dager man ønsker tiden kunne stått stille:)

Da er det ingenting som er bedre enn å nyte en god frokost, litt utenom det vanlige med venner. Jeg valgte amerikanske pannekaker i dag, men siden vi har besøk vil man ikke gå bananas med kamera og knipse fullt av bilder av hva man har servert;).. det ble oppskrift på mine norske pannekaker i stede, som er minst like gode, om ikke enda bedre:) Så kan dere nyte mine bilder, og samtidig få en enkel og god oppskrift;)

I dette tilfellet lavendel pannekaker, med sitron melisse og blåbærsyltetøy.

  • 3 dl hvetemel
  • 5 dl melk
  • 1/2 ts salt
  • 3 - 4 egg
  • smør til steking
Ha i 3-4 ss lavendelsukker. Som jeg har skrivet oppskrift på HER  

Nyt søndagen med herlige pannekaker, hjemmelaga blåbærsyltetøy, en kopp kaffe og gode venner!

Klemmer!
eldrid

1 kommentar:

  1. mmm, så heeerlige bilder! skjønn stemning!
    vi hadde oppussingssøndag, men fikk lurt inn en laaang frokost først :)

    ha en heeerlig ny uke! klem fra meg

    SvarSlett