onsdag 18. august 2010

Kreativ avslapping...

Det hele begynner med at jeg setter meg ned for å nyte stillheten, ta et pust i bakken og forsvinne litt inn i interiørverdenen med månedens interiørblader. Stearinlys er tent over hele leiligheten, avslappet musikk spilles i bakgrunnen og alt tilsier at dette her blir en rolig kveld hjemme.

Vell, det er bare et problem,  jeg blir altid en smule engasjert og inspirert på kvelden, og ikke minst med et interiørblad i hånda. Før jeg vet ordet av det har tankene begynnt å bevege seg skremmende mye ut av bladet og inn i tilværelsen rundt meg. Og vips, så er eldrid off-trail i sin egen lille verden. Der jeg på få sekunder har klart å tatt ned en gammel ramme, leita i skuffer og skap for å finne noe jeg ikke helt kan sette fingeren på hva er, men noe, noe inspirerende og flott som ville passet perfekt akkurat der...,  funnet en gammel bruksgjenstand, omøblert på ting og tang,saumfart mine kokebøker, baket en kake, kokt te og endelig sett meg ned for å skape en kollasj som jeg har funnet ut skal henge et eller annet sted på badet.

Noen timer senere har roen endelig begynnt å intreffe,  jeg kjenner at jeg får ut noe som har liget på innsiden. Nå nyter jeg hvert sekund. Jeg drømmer meg bort til dagen vi kan inrede vårt store flotte hus...men mest av alt nyter jeg øyeblikket, tilværelsen over å kunne skape noe med det som alerede har blitt gitt meg og virkelig glede meg over det.

 Det er da jeg har fått maksimalt ut av interiørbladene jeg har lest i, og følelsen av å nyte nuet er desto større. Da kan mit hode for fult slappe av. Så håper jeg virkelig at min blogg kan være til samme glede for andre, som andre bolig blogger, blader og bøker er for meg. Inspirerende .

Så for alle dere B mennesker - Ha en kreativ aften:)
Og til dere andre, en riktig god natt;)

                                                                                                                        eldrid 

Jeg er ganske så fornøyd med resultatet, decorativt og inspirerende, vekker mitt hodet med kreativitet  på en tidlig morgen:)

1 kommentar:

  1. wow, det var kjempefint Eldrid! du har virkelig kunstnerisk sans!! du e så flink og skrive også, underholdende å lese.. savner deg snuppa!!

    SvarSlett